♥ STÖR-MOMENT

Nu måste jag ta tjuren vid hornen och skriva det här inlägget annars
kommer jag aldrig göra det, jag glömmer så lätt och sen kommer jag
på nya ideér igen och så, så nu jävlar.


Nr. 1
Jag hatar ombytliga människor, som snckar skit och som inte bara kan
vara ärliga. Med ärliga menar jag inte att man ska säga rakt ut att fan det
var fult eller fan vad fula skor bara för att man inte tycker att något är fint,
säger man på det viset så har man brist på respekt inför andra människor.
Jag menar att man ska stå till det man tycker och inte lögna om en massa
saker bara för att man inte vågar säga sanningen, det är precis som att
folk inte tror att man klarar av att höra sanningen, att leva med sanningen
är så sjukt mycket bättre än att leva i en dröm och en dag vakna upp och få
en chock av att ingen någonsin kan vara ärlig.


Nr.2
Och nu vidare till störmoment nummer 2.
Att umgås med människor en hel sommar, festa ihop och att ha gemensamma
kompisar gör ofta att man börjar snacka och sen lära känna folket omkring.
När sen sommaren tar slut och allt går tillbaka till vardag och man träffas några
gånger i månaden, någon helg på samma fest, eller någon kväll i veckan hemma
hos gemensamma vänner gör ju att man fortfarande håller kontakten och att man
snackar. När sen detta också tar slut och man kanske bara möter varandra på gatan
fortsätter man att hälsa för att man känner varandra.
När sen dem här får barn och umgängeskretsen bryts upp och alla splittras möts man
mer sällan men ska det vara så svårt att hälsa? Ett ord, HEJ! Tydligen är det jävligt svårt.
Jag kan inte tycka att bara för att man är två år äldre och precis fått barn, umgås med
andra familjer med barn ska behöva göra att man inte ens ska kunna hälsa på varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0