BARNFLICKA/AU-PAIR

Det finns hur många barnflicke jobb på arbetsförmedlingens
hemsida , nästan majoriteten är alltså barnflickor som söks.
Själklart låter det som ett intressant jobb, iallfall för min del
då jag varit inne och sparat en del annonser men, lönen.

Det har varit olika artiklar om att lönen för en barnflicka är
3500 kronor i månaden vilket är efter internationella regler
som au-pair. Om man ska gå efter sveriges regler för sånt
här ska lönen vara betydligt högre. Riktig skit lön kan jag
tycka, att passa ett barn är ett stort ansvar och att då dessutom
vara ansvarig kanske 25 timmar eller mer i veckan så är det en
dålig lön.
Här i sverige är det inte tillåtet att jobba som au-pair därför kallas
det för barnflicka.

Vad ska man göra, tydligen är man inte rätt försäkrad under arbetstid
eller så så det här tycker inte jag verkar vara något seriöst precis.
Men vad ska man göra, har man inte något jobb får man ta det man får
och då får det kvitta vad lönen är för alla är i behov utav pengar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0